Årets första!



Nu är de äntligen klara! Årets första handledsvärmare påbörjades under semestern och jag kom ungefär 1½ i ganska maklig takt, sen blev det liggande. Men i kväll har jag lyckats göra klart dem.

Pärlorna jag använde är checkiska sead beads storlek 9/0. Aningens för små hål för att det ska gå smidigt att trä dem på garnet, men med lite vilja och en nypa uppfinningsrikedom så gick det bra.

Mönstret jag använde hittade jag på nätet och modifierade lite.
Jag gjorde exakt som mönstret nedan, alltså 6 hjärtan per handledsvärmare.
Själv stickar jag ganska hårt, så stickar du löst skulle jag nog korta ner med ett hjärta.


Kommentarer
Postat av: Linn

Jättefina blev det! Kommer bli superfina julklappar tror jag :)

2008-08-18 @ 22:01:12
URL: http://linnkarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback