Montera omonterade stämplar med EZ mount

Eftersom jag varit borta hela sommaren blev det först i veckan som jag kunde montera mina nya Magnoliastämplar. Passade på att göra en liten guide över hur jag gjorde, kanske kan någon annan nykomling inom stämpelvärlden ha nytta av det. :)



Det som behövs är de omonternade stämplarna, EZ-mount, en vass och stetsig sax samt diskmedel.



Börja med att klippa rent stämplarna.
Vissa monterar först på EZ och klipper sedan rent båda, det går säkert bra det med, men då måste man ha en riktigt bra sax som fixar det. Jag tycker det är enklare att klippa ut stämpelmotivet först.



Motiven är utklippta. Enklast och effektivast är att klippa ut alla innan du börjar montera.



Dra sedan försiktigt av delar av skyddspappret på den sidan med klister (det mönstrade pappret) och lägg dit stämplarna.



En droppe diskmedel på saxen, står det på många ställen. Jag brukar ta en ganska stor droppe diskmedel och fylla på ofta för att spara saxen och göra det enklare att klippa. Eftersom EZ-mount är väldigt klistrigt på ena sidan fastnar saxen direkt annars. 



Sen är det bara till att klippa igen. Mycket klippande blir det. 



Skölj av stämplarna lite, diskmedel är inte så bra för stämpelgummi då det får det att torka ut, och dra sedan bort det andra skyddspappret. Sedan är det bara att montera på en akrylkloss och stämpla! 

Lycka till.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback