1:a advent



Ja, nu är det första advent, och första ljuset är tänt!
Valde att stämpla på mina adventsljus i år, något som jag tänkt göra de senaste åren, men det har inte blivit av. I gårkväll blev det så gjort, å det var extremt enkelt och jättekul!

Jag använde mig av en pappersnäsduk, bakplåtspapper, embossinfön, sax, stämplar från Penny Black samt nya ditress ink stämpeldynan Festive Berries från Ranger. Till dekoration blev det rött sidenband samt lite charms.

Börja med att veckla ut pappersnäsduken och stämpla de motiv du vill ha. Klipp sedan ut motiven och pilla isär lagren av papper, du ska endast ha det översta lagret. Placera det på ljuset och vira ett bakplåtspapper runt ljuset så att motivet klämms fast. Värm sedan med embossingfönen försiktigt på bakplåtspappret tills du ser att pappersnäsduken smälter in i ljuset, det går fort! Ta bort bakplåtspappret och sedan är det klart för att dekorera. Lycka till och ha kul!

Delar av materialet hittar du hos www.oppiocsrapbooking.se.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback