Pepparkakshus

Sitter här å kollar in så mycket snygga pepparkakshus det finns. Har i många år velat bygga ett som man kan lägga ljusslinga i och få det att lysa så fint... men den del av mig som är realistisk säger att det inte kommer att bli något sådant hus i år heller :)
Jag har i alla fall gjort pepparkasdegen i dag, så i helgen blir det bak av vanliga pepparkakor hur som helst.

För några år sedan gjorde jag och min bror (min mor var nog med på ett hörn med) ett trevåningshus med böjt tak... trots att hela huset rasade ihop en gång så blev det klart till slut. Får bjuda på bild på det huset i väntan på årets hus.


Kommentarer
Postat av: Monica =)

Hej du!

kul att kunna kommentera =) =)

Pepparkakshus är så kul!! Fast jag som du brukar landa i att det mest blir planer....

2009-11-26 @ 22:20:10
URL: http://monica66.blogg.se/
Postat av: Karin Booy-Falk

Fint hus!!!! För min del brukar det bara bli pepparkaksdeg som somliga äter upp......

2009-11-27 @ 07:38:31
Postat av: Annie

Vilket grymt pepparkakshus!

2009-11-27 @ 12:08:07
URL: http://annieroos.blogg.se/
Postat av: Yena

Så bra att bloggen blivit fixad!



Och du, det där pepparkakshuset är ju superfint! Själv såg jag de färdiga byggsatserna i affären och konstaterade att det inte blir något hur i år heller. Men nu ska jag sätta igång att baka lite vanliga pepparkakor i alla fall!

2009-11-28 @ 15:36:48
URL: http://yenas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback