Morsdagstårta

Jag har hittat ännu en farlig och beroendeframkallande hobby... tårtbakning!!!
Tidigare har jag mest gjort tårtor med färdiga bottnar och grädde med hallon eller jordgubbar, men nu har jag fått upp ögonen för en helt ny värld! Det finns så otroligt många som är jätteduktiga på att baka fina tårtor och mängder av recept på goda fyllningar...  Att jag sen råkat kolla lite för mycket på tv-serien Cake Boss när jag suttit här i soffan och ammat har ju inte gjort att jag blivit mindre sugen på att baka egna tårtor :D



Mitt första trevande försök blev en tårta till mors dag med dumlefluff och hallonmousse, spacklad med smörkräm och täckt med marschmallowsfondant. Tårtan är dekorerad med kristyrblommor och kristyrlöv.

 

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

WOW, den är sååå läcker!

kram Annika

2011-06-09 @ 08:03:20
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback